Menu +

Best Practices corona-bijeenkomsten

Op deze pagina vind je de white papers met best practices die gedeeld zijn tijdens onze online Corona-bijeenkomsten.

 

Bijeenkomst 3#: Wat zijn the next steps in de coronacrisis voor organisaties?

Hoewel alle medewerkers en crisisteams nog druk doende zijn om zo goed mogelijk te blijven (samen)werken gedurende de corona lock-down, zullen de maatregelen op enig moment nog meer versoepeld en ingetrokken gaan worden. HR is verantwoordelijk om nu al na te denken over “the next steps”.

White paper: Next steps voor organisaties in de coronacrisis

 

Bijeenkomst 2#: Hoe blijven je medewerkers vitaal in de coronacrisis?

“Neem je werk niet mee naar huis!”. Dit was nog wel eens het devies om je werk-privé balans op orde te houden. De corona-crisis en de noodmaatregelen hebben voor het tegenovergestelde gezorgd. Inmiddels werkt een groot deel van de medewerkers namelijk volledig vanuit huis. En dat is niet enige wat er naar huis is gehaald, want ook de kinderen zijn thuis en moeten door de ouders begeleid worden bij het schoolwerk. Tot slot worden sommige medewerkers geconfronteerd met extra mantelzorgtaken door het wegvallen van reguliere (thuis)zorg.

White paper: Vitaliteit in de coronacrisis

 

Bijeenkomst 1#: Hoe behoud je sociaal contact en betrokkenheid in je organisatie in de Corona-crisis?

De corona-crisis en de noodmaatregelen leiden tot eenzaamheid en angst voor de medewerkers. De sociale contacten van medewerkers zijn drastisch verminderd en iedereen is meer op zichzelf aangewezen. Tegelijkertijd is er angst om zelf ziek te worden, bezorgdheid om het welzijn van naasten en zijn mensen bezorgd over de economische gevolgen van deze crisis.

White paper: Betrokkenheid en sociaal contact in de coronacrisis